Wednesday, January 20, 2010

愛呢?

memories keep flashing back lately
scars in my heart is getting deeper
yet, never to be cured anymore

where are all those promises we've made?
I love you forever?
are those just a bunch of crap?

till recently then I realized
love that last forever is just a myth
everyone is talking about it, everyone know about it
yet, no one had really seen the real thing in their life

I'm full of fear towards love now
I knew that after you
it would be difficult to love someone else already

apart from the fact that you're too deep in me
I don't trust love anymore now
I'm afraid I might fall into another relationship too deep
then get hurt again once more

I'm already too weak to bear any risks
or more scars in my heart

或許,單身也沒有什麽不好
我寧願孤單一個人
也不願意再次因爲愛情而受傷害

我已經開始對愛膽怯
已經不能再輕易信任任何人

因爲和你的一切,已經讓我學習到太多
但同時,也傷得太多
傷得超過我自己能負荷的程度

現在的我,什麽也不去想
就讓一切順其自然

我只想趕快結束假期
回到澳洲,好好讀書
找一份工作,讓自己忙碌
好好沉澱自己,讓自己慢慢忘卻一切傷痛

心理的傷口已經沒有辦法痊愈
我能做的,唯有讓它們持續深埋
不願意再去觸碰

至於最近忽然出現的另外一個你
我只能再次跟你說聲抱歉

你真得很好,這是打從心底的話
但是要忘掉之前的一切,短期之内幾乎不可能

我不敢要你等,因爲我不知道自己需要多少時間
但我真的也希望自己能好好珍惜現在的你

不管是朋友也好,什麽樣的關係都好
有你陪我,我最近真的開心了不少
也不至於會一直胡思亂想

這樣也許對你很不公平
但我沒有辦法因爲只是有點喜歡一個人
而跟那個人開始一段感情

目前爲止
我寧願選擇單身
但我依然希望你能陪在我身邊

因爲或許,我也可能在你的陪伴下
很快的走出現在的陰霾
給你一個你想要聽到的答案

無論如何,現在的我
對你只有一万個感謝,還有滿滿的感動
真的真的,很謝謝你。。


















爱呢-S.H.E

你在怀里藏什么 挤得抱不紧我
在你胸口找温柔 只找到一片沙漠

没有弧度的笑容 没有温度的手
慢慢倾斜的天空 正迅速压垮著我

* 爱呢 你的爱呢
你呢 我的你呢
从前的 那些快乐
变了 没了 难道你真舍得

真舍不得
心呢 被弄痛了
承诺呢 被丢弃了
我的 爱呢 你把它给谁了

你在回味什么 嘴唇没空吻我
想再听你说爱我 只听到一阵沉默

是不是我迷了路 走进别人的梦中
原本熟悉的亲密 变成陌生的问候

# 知道世界很善变 没想到连你也变
我好怀念你刚开始爱上我的那天

No comments:

Post a Comment